Wednesday, December 22, 2010

Top 5 Selebriti Wanita Pilihan Antarabangsa.




Memandangkan cuti panjang n aku pun x tau mo watpa. Bangun pagi kemas katil, mandi n cuci kain. Breakfast n jemur kain. Setiap hari. Kalau rajin kemas rumah sapu sapu lantai. Sampai bersih. Kalau rajin? :D. Kantoi di situ. Haha.

Okay cukup utk intro. Mcm buat karangan kan. Erk. Entry kali aku mahu buat carta top 5 selebriti wanita kesukaan aku. Suka hati jak mau buat carta kan. Eh eh bukan slalu ne. Jarang kau jumpa ni. Yeay! Sila teruja. T.T






1) Michelle Phan








Penah dengar? Owh. Dia bukan selebriti. Dia cuma wanita biasa saja. Tapi napa no 1? She's a makeup artist. Itu sekarang. Tapi sebelum tu dia ni student biasa biasa saja. She's uploaded her makeup video on Youtube. Sapa sangka video yg diupload utk suka suka pada mulanya, kena subscribe ribu ribu orang. She has become internet sensation in Youtube Channel. Hampir setiap video minah ni cecah rating 1JUTA. Wow! Hebat x hebat? Sekarang dia suda pun dilamar jadi spokesperson utk Lancôme n iQQU Beauty. Tuah manusia sapa tau kan? Hang Tuah pun x macam ni. Erk. =.='







Cik Michelle guna lipstick apa ya? :)




2) Angelina Jolie




Sapa x kenal kan? Pelakon bbibir seksi. Kalah Justin Bibir kau tahu. Haha. Eh dia ni pun best apa. Mesti masuk carta punya. 1stime aku tengok dia ne dlm cerita Tomb Raider. Pergh. Sampai aku pun ikut tocang rambut hari hari. Konon konon mahu jadi mcm Lara Croft. Haha. Banyak movie dia best best. Terutama yg action punya. Layan Mr & Mrs Smith, Wanted dan Salt. Baik hati pun iya jgk. Anak angkat sampai tiga. Bonus utk Angelina yeay! XD





Hi mama ! Saya nak jadi anak angkat boleh? =.='




3) Kanon Wakeshima















Tengok nama boleh tau dah. Minah ni asal dari Jepun. Hehe. Aku kenal dia ni dari Encik Youtube jg. Owh aku kenal dia ne pun dari Michelle Phan. She's a singer and good cellist. Lagu lagu dia slalu kena pinjam utk wat video soundtrack. Lagu lagu dia best woo aku cakap. Meremang tengkuk bila dengar lagu dia ne. Kena kena lagi masuk part dia main cello. Pergh. 3 hari bturut turut x ble tido malam. Hiperbola sungguh. Haha.
(tbayang part Maya Karin teriak "Pulangkan Pulangkannn~~" dlm PHSM. XD )










Apasal la cello ni besar tol. Dah la aku kecik. LOL



4) Siti Nurhaliza














Penyanyi nombor satu negara. Sapa x kenal siti ni wei siti! Agak excited di situ. Haha. Yg ni kena masuk list, baru nampak complete word antarabangsa tu. Heh. Minat Siti ni dari dulu. Lagu dia banyak best best. X payah list satu satu. List sampai esok pun confirm x abis entry aku. Erk. Yg bestnya dia ni, biar pun banyak gosip, mantain cool ja dia ne kan? Like!








Kau comel di hatiku.



5) Lisa Surihani












Wah. Ini pun masuk carta jg. Tahniah! Anda memang hebat. =.='
Yg ni aku minat gak. Sana sini blog puji pasal dia neh. Aku pun dah mcm tjangkit angguk angguk kepala "iya betul jg kan". Memang cantik. Natural beauty gitu. X pakai mekap pun nampak manis ja. Satu satunya pelakon wanita yg aku minat. Give me support yeay!
(sambil lompat lompat riang. T_T)






Take care garnier :)






Lumrah la kan manusia memang suka tengok benda benda cantik. Ouh. Apa apa pun aku bukan les. Sekian.









p/s : Sokong barang buatan Malaysia ;)

No comments:

Post a Comment