Monday, July 16, 2012

Kepala Paip Punya Pasal.


Semalam ikut bapa ngan mama pegi KK. Adik aku yang bongsu pun ikut skali. Kasi teman beli baju raya. Baju untuk dorang adik. 4 orang semuanya. Awal sehh. Posa pun belum kan. Memang suda plan awal-awal mau beli baju raya sebelum posa. Sebab mama memang awal-awal juga suda cakap macam ni,


"MINTAK MAAF LA BANYAK-BANYAK KALAU MAU SHOPPING TIME BULAN POSA. PENATT. NANTI NTAH HAPA-HAPA SAJA YANG DIBELI." 


Hahaha.


Kalau dipikirkan balik betul juga. Shopping time bulan posa nanti dah la crowded, ramai orang, panas, tak selesa lagi. Nanti terbeli baju saiz 17. Seluar saiz 27. Ntah apa-apa jak kita beli kan. Macam mama cakap. Penat jak dapat. Wuu.


Beli dekat Servay Putatan jak pun. Harga lebih kurang saja. Dekat 2 jam juga carik baju melayu untuk dorang nih. Pap-pap bayar harga apa semua. Dah setel. Tahun ni tema kalerful. Warna merah, pepel, kelabu, hijau, coklat semua ada :D


Jam 2 lebih gitu kitaorang pegi makan. Singgah makan dekat Grace Point Food Court Sembulan. Beliau suka makan dekat situ. Santai katanya. Makanan pun banyak pilihan. Hehe. Masing-masing pilih, tunggu order. Sementara tunggu order, mau pi toilet la pulak. Banyak minum air tadi :S




Tanya adik aku,
"Pul, kau mau ikut kaka pi tandas?"
"Mau"


Bah. Sama-sama la kami ni pi toilet. Adik aku lelaki, tapi kecik lagi. Bawa saja la pi ladies -..-


Ehem. Part ni aku yang tak suka.

Lepas dari toilet, pegi sinki cuci tangan. Paip sinki yang jenis tekan punya. Bukan jenis pulas. Aku bukannya firstime jumpa paip ni. Berkali-kali. Erk. Tapi entah camna terlampau cuai kan. Langsung tidak sangka air dia akan keluar secara terus-terusan tanpa rasa belas kasihan. Tekan jak paip, sekalinya


WHOOSHH !


Sudah. Habis semua. Muka basah. Mekap basah. Sampai tudung pun basah. Dah la pakai pashmina. Tak pasal-pasal aku mandi depan sinki. Nasib baju jak tak basah. Grr.


Ipul tengok jak. Dia pun ndak sangka ni. Haha. Dia tak basah pun. Adik aku lagi pandai guna paip tu dari aku. Pfft.   


Terpaksa buka tudung kasi kering. Tak pasal-pasal kann. Aihh. Nasib baik pakai mekap waterproof. Nasib baik tak pakai bulu mata pelesu. Kalau tak, lagi dasat. Wuu.


Keluar dari toilet jak, order lama dah sampai. Beliau tanya kenapa lambat. 


"Kaka tadi basah kena air". Ipul yang jawap.

"Astaga. Kau ka kaka? Camna bha ni hahaha"


Ketawa jak beliau. Kuyaknyaa. Aduh. Paip la ni punya pasal :$





Toilet cantik, tapi kepala paip tak reti mau guna. Apakah. =.='

 

2 comments: